tisdag 21 oktober 2008

Hur man får bort sladdar från golvet eller Vad man kan göra med en gammal kryddhylla


När jag flyttade till min nya lägenhet hade jag inte någonstans att göra av mina kryddhyllor. I alla fall inte om jag tänkte använda dem som just kryddhyllor.

Men. Det kunde bli lösningen på ett annat problem. Alla dessa sladdar på golvet som bara ligger i en stor hög, samlar damm och ser allmänt skräpiga ut. Det blev ju inte bättre av att mitt trådlösa modem stod mitt i alltihop.


Genom att montera en kryddhylla (från IKEA) på sidan av byrån som står jämte skrivbordet fick jag plats med både modemet och dess transformator. Sen monterade jag förlängningssladden med brytare undertill med hjälp av en hållare från Kjell & Co. Och voila! Ingen mer sladd- och dammhög!

Inga kommentarer: